niedziela, 28 kwietnia 2013

Projektowanie łazienki

W końcu nadszedł drugi etap remontu mojego mieszkania. Po długim weekendzie zabieram się za doprowadzenie do używalności łazienki i kuchni.

Te projekty odpadły, bo zasłaniają rurę - Ain`t gonna happen John.

Dziś będzie o podbudowie teoretycznej...


Jaka łazienka jest, wszyscy widzą. Stare kafelki (doklejane, uzupełniane, krzywe), plamy na suficie, rura kanalizacyjna na zewnątrz, brak umywalki, nieestetyczne rury gazowe. Dodatkowo, stary kaloryfer i rozpadające się drzwi. Nie pomaga fakt, że łazienka ma w sumie 3 m2. 
Na tej przestrzeni musiałam wydzielić miejsce na kabinę prysznicową, umywalkę, małą pralkę (37 cm głębokości), toaletę. 
Koniecznie trzeba również osłonić rurę (nie da jej się schować w ścianie), ale jako, że przy rurze jest licznik wody na wysokości ok 50 cm, to nie można jej w żaden sposób zasłonić na stałe. Zdradzę tylko, że ten problem rozwiąże kafelka na magnesach, która umożliwi odczytywanie stanu wody oraz zakręcanie dopływu wody do mieszkania.
Mając tak małą przestrzeń, liczy się każdy centymetr, jako, że nie chciałam zdać się na los, postanowiłam sama zaprojektować ją sama.
Do tego celu potrzebowałam darmowego programu do projektowania łazienek. W internecie udało mi się znaleźć 3 takie programy, niestety z przyczyn mi nie wiadomych program marki Koło już nie działa (może pracują nad lepszą wersją?), więc o nim się nie będę rozpisywać - napiszę tylko, że był bardzo dobry, jeżeli chodzi o moje potrzeby. Oto co osiągnęłam bawiąc się nim (drzwi wejściowe pośrodku dolnej linii):

Pozostałe 2 aplikacje/programy:
1. Aplikacja Naszkicuj swoją łazienkę ze strony sanpol24.pl

Zdecydowanie odradzam tę aplikację -  według mnie jest to strata czasu. 
Do wad tego programu można zaliczyć:
- Brak wymiarowania pomieszczenia
- Brak wymiarowania przedmiotów
- Nie da się zachować proporcji
W sumie, użyteczność na poziomie kartki i ołówka. Plusem jest prostota tej aplikacji i potencjał - niemniej pamiętajmy by plusy nie przesłoniły nam minusów...

2. Program Projektuj i kupuj

Zainstalowałam, użyłam, polecam. Niestety u mnie co 3s wyskakiwał error, co powodowało sporo trudności w jego obsłudze, jednak podejrzewam, że raczej to wina mojego sprzętu a nie programu. 

Jest to uniwersalny program do projektowania przestrzeni. Ja użyłam go tylko do łazienki, więc o pozostałych funkcjonalnościach się nie wypowiem. 

Program spełnił moje oczekiwania. Mogłam zwymiarować powierzchnię i umieścić sprzęty (nawet pralkę!) z zachowaniem wszelkich proporcji. 

Problemem był tylko brak możliwości wstawienia drzwi, ale takie problemy, to żadne problemy.

W tym programie używane są produkty marki Koło. Jest pełna informacja o ich rzeczywistych wymiarach oraz cenach, co pozwala na stworzenie bardzo wielu projektów. Przez wzgląd na ciągle pojawiający się błąd, miałam tylko cierpliwość zrobienia raptem dwóch projektów, ale gdyby nie ten błąd to mogłabym konfigurować sobie przestrzeń godzinami, bo UWAGA! projektowanie wciąga :)


Okazało się, że nie da się znaleźć za rozsądne pieniądze umywalki narożnej z szafką i narożnej szafki wiszącej z lustrem :(

Oczywiście w ostateczności łazienka będzie wyglądać zupełnie inaczej. Jak? Jeszcze sama nie wiem:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz