niedziela, 24 lipca 2011

Misa z papieru DIY


Mam nową obsesję. Tą obsesją jest papier, a raczej to co z papieru można zrobić. Zakochałam się w naczyniach z papieru, właściwie we wszystkim z papieru. Papier ma tę niesamowitą właściwość, że jest go pełno.Gdzie nie spojrzę -  makulatura. Mnóstwo gazet, ulotek i starych notatek ze studiów. Wszystko to czeka na przerobienie. Niestety ciągle nie opanowałam wykonywania przedmiotów z wikliny papierowej, więc na pierwszy ogień poszła bardzo prosta technika o której poniżej.

Pierwszy efekt pracy z makulaturą - misa papierowa.





Rzeczy potrzebne:
+ gazeta,
+ nóż do papieru,
+ taśma klejąca lub plaster na rolce (najlepiej papierowy),
+listwa do oprawiania dokumentów,

ewentualnie: klej lub lakier (ja użyłam kleju polimerowego Bunacol - uwaga TOKSYCZNY, więc nie do kontaktu z żywnością)


Wykonanie:

Do wykonania misy i innych przedmiotów za pomocą tej techniki potrzebujemy dużej ilości identycznych około 0,5 - 1 cm papierowych pasków. Błogosławieni ci, którzy mają niszczarkę, która tnie papier na paski - pozostali muszą sobie radzić inaczej.

Moja technika cięcia magazynów na równe paski:

1. 20 - 25 stron magazynu mocuję w listwie do dokumentów, która ma ok cm szerokości. 


2. Następnie odcinam nożem magazyny wzdłuż listwy. Tylko trzeba uważać by część kartek wystawała poza listwę, gdyż może być problem z późniejszym wyciągnięciem pasków. 

3. Jak mamy pozostawiony fragmencik z jednej strony - to ciągnąc za niego wydobywamy kartki z listwy.


4. Tak oto mamy jednorazowo 20 -25 pasków o tej samej szerokości.


5. Bierzemy plik i zwijamy go w ślimaka (jak na zdjęciu poniżej). Odcinamy resztkę papieru, tak by była równa. 


6. Przyklejamy końcówkę do rulonika za pomocą taśmy samoprzylepnej.

7. Tam gdzie przykleiliśmy końcówkę puli pasków - przyklejamy początek kolejnej puli.

8. Powtarzamy kroku 1 - 7. przesuwając po odcięciu każdego pasma listwę w stronę środka magazynu.

9. Gdy powstanie duży rulon ,  delikatnie go formujemy na kształt misy. Konstrukcja powinna być stabilna.

10. Jeżeli chcemy wzmocnić całość to można od zewnątrz lub z dwóch stron wysmarować miskę klejem lub polakierować. 

UWAGA:
Niezależne od tego czy polakierujemy (lub pokleimy) miskę tylko z zewnątrz, nie polecam jej do przechowywania żywności (jak chociażby owoców) przez wzgląd na potencjalnie niebezpieczne materiały użyte w procesie druku. Jeżeli ktoś myśli o zrobieniu miski na żywność, to polecam wykorzystanie białego, niechlorowanego papieru lub papieru śniadaniowego.



Miłej zabawy :) i wybaczcie mi jakość zdjęć.

3 komentarze:

  1. Mam w domu pełno gazet, z którymi nie wiedziałam co zrobić. Misa będzie idealna na moje bransoletki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Praktycznie i ekologicznie:)

    OdpowiedzUsuń