sobota, 6 sierpnia 2011

Wielkie przetwarzanie

Przetwory nie są moją mocną stroną. Mogę przyznać, że nie umiem ich robić. To jest pierwszy sezon w którym pokusiłam się poszerzyć zakres moich skilli o robienie nalewek i soków. Pozostałe arkana wekowania i przetworingu zostawiam na kolejne lata.

Poniżej zdjęcia reprezentacyjnej ekipy wek.2011, która niechybnie trafi do rąk obdarowanych z okazji przeróżnych okazji.

Na zdjęciu: sok wiśniowy, sok z czerwonej porzeczki, maliny w alkoholu, nalewka orzechowa, wiśnie w alkoholu.

Poniżej zdjęcie słoika wiśni w alkoholu, czyli naprostszego alkoholowego giftu obok nalewki, jaki można zrobić. 


Przepis na wiśnie w alkoholu na styl IMperfect


Rzeczy potrzebne:

+ wiśnie w ilości takiej by wypełnić słoik,
+ cukier - tyle ile w domu mamy, jak nie mamy to dokupić,
+ słoik
+ wódka - 0,5l starczy na dwa słoiki. Wiem, że ludzie dają spirytus ale dla mnie efekt za mocny jest, wolę jak co co piję ma nie więcej jak 20% alkoholu, ale jak ktoś lubi 40% wódkę smakową to nie ma przeszkód, aby dodać spirytus.

Wykonanie:

Wiśnie myjemy, wsadzamy do słoika, zasypujemy cukrem (min. 10 łyżek na pół litra - wiśnie mają być obtoczone cukrem), odstawiamy w nasłonecznione miejsce na 3, 4 dni, aby wiśnie puściły sok. Co jakiś czas mieszamy. Cukier powinien się roztopić. Sok powinien zajmować docelowo ok. pół słoika. Do słoika dolewamy wódki do pełna. Zostawiamy na kilka tygodni w ciemny miejscu (moje po dwóch były już smaczne).

W podobny sposób zrobiłam maliny na alkoholu, choć w ich przypadku zaleca się ich późniejsze przecedzenie bo stają się "rozpaćkane" i nieestetyczne - dla mnie to nie problem ;)

Przepis na sok

Rzeczy potrzebne:

+ Owoce sezonowe (praktycznie dowolne)
+ cukier
+ sokownik
+ słoiki

Wykonanie:

Kto ma sokownik to wie. Wrzucamy owoce, wlewamy wodę w odpowiednie miejsce, ustawiamy na gazie, podstawiamy garnek, czekamy aż sok spłynie. Wlewamy do słoików a potem zagotujemy słoiki.

Przepis jak to przepis, ale odkryłam, że z soków powstają przepyszne nalewki. Wystarczy sok połączyć pół na pół z alkoholem ( I choose vodka) rozlać do słoików lub butelek i trzymać w ciemnym miejscu. Nie zagotowywać bo alkohol się utraci.

Poniżej zdjęcie domowego soku z czerwonej porzeczki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz